Termeni și condiții
Acești termeni și condiții și site-ul web au fost traduse în alte limbi, cu toate acestea, versiunea cehă este versiunea originală și obligatorie din punct de vedere juridic. Toate celelalte versiuni lingvistice sunt traduceri doar în scop informativ. În cazul în care există un conflict între termenii și condițiile cehe originale și orice altă traducere, versiunea cehă originală a termenilor și condițiilor va prevala.
1. DISPOZIȚII INTRODUCTIVE
1.1 Acești termeni și condiții (denumiți în continuare "Termeni și condiții ") ai dealerului de bijuterii marca Buka Jewelry® reprezentat alternativ:
- Buka Jewelry, s.r.o., care este producător și importator de bijuterii, proprietar al mărcii înregistrate Buka Jewelry® și care este, de asemenea, vânzător de bijuterii într-un magazin de cărămidă și mortar la Ke Stírce 338/51, 182 00, Praga 8, Republica Cehă, număr de identificare: 04909577, dic: CZ04909577, înregistrată în Registrul Comerțului ținut de Curtea de Registru din Praga, Secțiunea C, Inserția 255520. Vânzătorul este plătitor de taxă pe valoarea adăugată în Republica Cehă.
- Filiala Mutiara Pearl, s.r.o., cu sediul social în Ke Stírce 338/51, 182 00, Praga 8, număr de identificare: 19446446, VAT: CZ19446446, înregistrată în Registrul Comerțului ținut de Curtea de Înregistrare din Praga, Secțiunea C, Insert 386726, care este operatorul magazinului online, prin intermediul site-ului web (denumit în continuare "interfața web a magazinului") situat la adresa www.bukajewelry.ro și al versiunilor sale internaționale (denumit în continuare "site-ul web") și dealerul exclusiv al Buka Jewelry® pentru țările Uniunii Europene. Vânzătorul nu este supus taxei pe valoarea adăugată.
(denumit în continuare "Vânzătorul") reglementează, în conformitate cu dispozițiile articolului 1751 alineatul (1) din Legea nr. 89/2012 Coll., Codul civil (denumit în continuare "Codul civil"), drepturile și obligațiile reciproce ale părților care apar în legătură cu sau în temeiul unui contract de cumpărare (denumit în continuare "Contractul de cumpărare") încheiat între Vânzător și o altă persoană fizică (denumită în continuare "Cumpărătorul") prin intermediul magazinului online al Vânzătorului.
1.2 Termenii și condițiile nu se aplică în cazul în care persoana care intenționează să achiziționeze bunuri de la vânzător este o persoană juridică sau o persoană care acționează pentru a comanda bunuri în cadrul afacerii sale sau în cadrul exercitării independente a profesiei sale.
1.3. Dispozițiile care se abat de la termenii și condițiile pot fi convenite în contractul de vânzare. Dispozițiile divergente din contractul de vânzare-cumpărare au prioritate față de dispozițiile termenilor și condițiilor.
1.4 Dispozițiile din Termeni și condiții fac parte integrantă din Contractul de cumpărare. 1.5. Contractul de cumpărare și termenii și condițiile sunt redactate în limba cehă. Acordul de cumpărare poate fi încheiat în limba cehă. Acești termeni și condiții și site-ul web au fost traduse în alte limbi, cu toate acestea, versiunea cehă este versiunea originală și obligatorie din punct de vedere juridic. Toate celelalte versiuni în alte limbi sunt traduceri doar în scop informativ. Dacă există un conflict între termenii și condițiile originale în cehă și orice altă traducere, versiunea originală în cehă a termenilor și condițiilor va prevala.
1.5 Vânzătorul poate modifica sau completa formularea Termenilor și condițiilor. Această dispoziție nu afectează drepturile și obligațiile care apar în perioada de valabilitate a versiunii anterioare a Termenilor și condițiilor.
1.6 Marca Buka Jewelry® este o marcă înregistrată în UE, drepturile de utilizare a acesteia aparțin exclusiv companiilor care reprezintă această marcă și care sunt menționate în mod expres în paragraful 1.1. din acești Termeni și Condiții.
1.7 Sub marca Buka Jewelry®, Vânzătorul comercializează bunuri precum: bijuterii, pachete cadou, componente pentru bijuterii și, de asemenea, oferă servicii legate de transportul bunurilor, reparații, curățare și fabricarea de bijuterii la comandă.
2. CONTUL DE UTILIZATOR
2.1 Pe baza înregistrării Cumpărătorului pe Site, Cumpărătorul poate accesa interfața sa de utilizator. Din interfața sa de utilizator, Cumpărătorul poate comanda bunuri (denumit în continuare "cont de utilizator"). Dacă interfața web a magazinului permite acest lucru, Cumpărătorul poate, de asemenea, să comande bunuri fără înregistrare direct din interfața web a magazinului.
2.2. Atunci când se înregistrează pe site și când comandă bunuri, Cumpărătorul este obligat să furnizeze toate informațiile în mod corect și veridic. Cumpărătorul este obligat să actualizeze informațiile furnizate în contul de utilizator ori de câte ori acestea se modifică. Informațiile furnizate de Cumpărător în contul de utilizator și atunci când comandă bunuri vor fi considerate corecte de către Vânzător.
2.3. Accesul la contul de utilizator este securizat de un nume de utilizator și o parolă. Cumpărătorul este obligat să păstreze confidențialitatea informațiilor necesare pentru a accesa contul său de utilizator.
2.4 Cumpărătorul nu are dreptul de a permite terților să utilizeze contul de utilizator.
2.5 Vânzătorul poate anula contul de utilizator, în special în cazul în care Cumpărătorul nu utilizează contul său de utilizator pentru mai mult de 365 de zile sau în cazul în care Cumpărătorul își încalcă obligațiile care îi revin în temeiul contractului de achiziție (inclusiv termenii și condițiile).
2.6 Cumpărătorul recunoaște că este posibil ca contul de utilizator să nu fie disponibil continuu, în special în ceea ce privește întreținerea necesară a echipamentelor hardware și software ale Vânzătorului sau întreținerea necesară a echipamentelor hardware și software ale terților.
3. ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE CUMPĂRARE
3.1. Toate prezentările bunurilor plasate în interfața web a magazinului au un caracter informativ, iar vânzătorul nu este obligat să încheie un contract de cumpărare cu privire la aceste bunuri. Dispozițiile articolului 1732 alineatul (2) din Codul civil al Republicii Cehe nu se aplică.
3.2. Interfața web a magazinului conține informații despre bunuri, inclusiv prețurile bunurilor individuale și costurile de returnare a bunurilor în cazul în care, prin natura lor, bunurile nu pot fi returnate prin metoda poștală obișnuită. Prețurile bunurilor includ taxa pe valoarea adăugată și toate taxele aferente. Prețurile bunurilor rămân valabile atât timp cât sunt afișate pe interfața web a magazinului. Prețurile bunurilor nu sunt/nu sunt ajustate la personalitatea cumpărătorului pe baza procesului decizional automatizat. Această dispoziție nu limitează capacitatea vânzătorului de a încheia un contract de cumpărare în condiții convenite individual.
3.3 Interfața web a magazinului conține, de asemenea, informații cu privire la costurile asociate ambalării și livrării bunurilor, precum și la metoda și momentul livrării bunurilor. Informațiile privind costurile asociate ambalării și livrării bunurilor enumerate în interfața web a magazinului sunt valabile numai în cazul în care bunurile sunt livrate pe teritoriul Republicii Cehe, Slovaciei, Ungariei, României, Poloniei, Germaniei, Austriei. În cazul în care Vânzătorul oferă livrarea gratuită a bunurilor, dreptul la livrarea gratuită a bunurilor din partea Cumpărătorului este condiționat de plata prețului total minim de achiziție a bunurilor care urmează să fie livrate în suma specificată în interfața web a magazinului. În cazul în care Cumpărătorul se retrage parțial din Contractul de achiziție și prețul total de achiziție al bunurilor pentru care Cumpărătorul nu s-a retras din Contractul de achiziție nu atinge suma minimă necesară pentru dreptul la transportul gratuit al bunurilor în conformitate cu teza anterioară, dreptul Cumpărătorului la transportul gratuit al bunurilor încetează și Cumpărătorul va fi obligat să plătească Vânzătorului pentru transportul bunurilor.
3.4. Pentru a comanda bunurile, Cumpărătorul trebuie să completeze formularul de comandă în interfața web a magazinului. Formularul de comandă conține în special informații cu privire la:
3.4.1. bunurile comandate (bunurile comandate sunt "introduse" de Cumpărător în coșul electronic de cumpărături din interfața web a magazinului),
3.4.2. modalitatea de plată a prețului de achiziție a bunurilor, detalii privind modalitatea solicitată de livrare a bunurilor comandate și
3.4.3. informații privind costurile asociate livrării bunurilor (denumite în continuare în mod colectiv "Comanda").
3.5. Înainte de trimiterea comenzii către vânzător, Cumpărătorului i se permite să verifice și să modifice datele introduse de Cumpărător în comandă, inclusiv în ceea ce privește capacitatea Cumpărătorului de a detecta și corecta erorile făcute la introducerea datelor în comandă. Cumpărătorul trimite comanda către vânzător făcând clic pe butonul "Trimite comandă". Datele furnizate în comandă sunt considerate corecte de către vânzător. Vânzătorul confirmă primirea comenzii către Cumpărător imediat după primire, prin e-mail la adresa de e-mail a Cumpărătorului specificată în interfața de utilizator sau în comandă (denumită în continuare "adresa de e-mail a Cumpărătorului").
3.6 În funcție de natura comenzii (cantitatea de bunuri, valoarea prețului de achiziție, costurile de expediere estimate), Vânzătorul are întotdeauna dreptul de a solicita Cumpărătorului o confirmare suplimentară a comenzii (de exemplu, în scris sau prin telefon).
3.7 Relația contractuală dintre Vânzător și Cumpărător este stabilită prin livrarea acceptării comenzii (acceptarea), care este trimisă de Vânzător Cumpărătorului prin poștă electronică la adresa de poștă electronică a Cumpărătorului.
3.8. Cumpărătorul este de acord cu utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță în vederea încheierii contractului de cumpărare. Costurile suportate de Cumpărător pentru utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță în legătură cu încheierea contractului de cumpărare (costurile conexiunii la internet, costurile convorbirilor telefonice) vor fi suportate chiar de Cumpărător și nu vor fi diferite de tariful de bază.
3.9. În cazul în care Cumpărătorul este client angro și partener al Vânzătorului și primește lista de mărfuri de la Vânzător sub formă de date, Cumpărătorul este obligat să actualizeze datele primite, pe care le publică pe partea sa (e-shop, website sau în altă parte) cel puțin o dată pe zi. Vânzătorul se obligă să transmită numai date online în canalul de date, adică toate modificările efectuate vor fi reflectate în canalul de date (feed) imediat după modificarea lor pe site-ul web al Vânzătorului. Clientul cu ridicata încheie un contract de cumpărare cu Vânzătorul în conformitate cu clauza 3. din prezentul contract și plătește prețul care îi este disponibil pe interfața web a portalului. În cazul în care există discrepanțe între datele descărcate și datele furnizate în interfața web a portalului (prețuri, imagini, parametri ai bunurilor), se aplică întotdeauna datele furnizate în interfața web a portalului.
4. PREȚUL BUNURILOR ȘI CONDIȚIILE DE PLATĂ
4.1 Prețul bunurilor și orice costuri asociate cu livrarea bunurilor în temeiul Contractului de cumpărare pot fi plătite de Cumpărător Vânzătorului în următoarele moduri:
în numerar la livrare la locul specificat de cumpărător în comandă;
- numerar la livrare la locul specificat de cumpărător în comandă;
- prin transfer bancar în contul vânzătorului specificat pe comandă sau factură (denumit în continuare "contul vânzătorului");
- în numerar prin intermediul unui sistem de plată;
- fără numerar, prin card de credit.
4.2. Împreună cu prețul de cumpărare, cumpărătorul este, de asemenea, obligat să plătească vânzătorului costurile asociate ambalării și livrării bunurilor în cuantumul convenit. Cu excepția cazului în care se prevede în mod expres altfel, prețul de cumpărare include și costurile asociate cu livrarea bunurilor.
4.3 Vânzătorul nu solicită cumpărătorului un depozit sau orice altă plată similară. Acest lucru nu aduce atingere dispozițiilor articolului 4.6 din Termeni și condiții privind obligația de a plăti în avans prețul de cumpărare al bunurilor.
4.4. În cazul plății în numerar sau în cazul plății la livrare, prețul de cumpărare se plătește la primirea bunurilor. În cazul plății fără numerar, prețul de cumpărare este datorat în termen de șapte zile de la încheierea contractului de cumpărare.
4.5. În cazul plății fără numerar, cumpărătorul este obligat să plătească prețul de achiziție al bunurilor împreună cu simbolul variabil al plății. În cazul plății fără numerar, obligația cumpărătorului de a plăti prețul de cumpărare este îndeplinită atunci când suma respectivă este creditată în contul vânzătorului.
4.6. Vânzătorul are dreptul, în special în cazul în care nu există o confirmare de comandă suplimentară din partea Cumpărătorului (articolul 3.6), să solicite plata integrală a prețului de achiziție înainte ca bunurile să fie expediate Cumpărătorului. Articolul 2119 alineatul (1) din Codul civil nu se aplică.
4.7. Orice reduceri ale prețului bunurilor acordate de vânzător Cumpărătorului nu pot fi combinate.
4.8 În cazul în care acest lucru este uzual în cursul activității sau dacă este prevăzut de reglementările legale general obligatorii, Vânzătorul va emite un document fiscal - factură către Cumpărător în ceea ce privește plățile efectuate în temeiul Contractului de cumpărare. Vânzătorul va emite documentul fiscal - factură către Cumpărător după plata prețului bunurilor și îl va trimite în format electronic la adresa electronică a Cumpărătorului.
5. RETRAGEREA DIN CONTRACTUL DE CUMPĂRARE
5.1. Cumpărătorul recunoaște că, în conformitate cu dispozițiile articolului 1837 din Codul civil, Contractul de cumpărare pentru livrare nu poate fi retras, printre altele, din
5.1.1. bunuri fabricate conform cerințelor Cumpărătorului sau adaptate la nevoile personale ale Cumpărătorului,
5.1.2. bunuri perisabile sau bunuri cu termen de valabilitate scurt, precum și bunuri care, datorită naturii lor, au fost iremediabil amestecate cu alte bunuri după livrare,
5.1.3. bunuri în ambalaje sigilate care, din motive de sănătate sau igienă, nu pot fi returnate după ce au fost sparte de cumpărător; și
5.1.4. o înregistrare audio sau vizuală sau un program de calculator în ambalaj sigilat în cazul în care cumpărătorul l-a spart.
5.2. Cu excepția cazului în care este vorba de un caz menționat la articolul 5.1 din Termeni și condiții sau de un alt caz în care contractul de cumpărare nu poate fi reziliat, cumpărătorul are dreptul de a rezilia contractul de cumpărare în conformitate cu dispozițiile articolului 1829 alineatele (1) și (2) din Codul civil, în termen de paisprezece (14) zile de la data la care cumpărătorul sau o terță parte desemnată de cumpărător, alta decât transportatorul, preia bunurile sau
5.2.1. ultima bucată de bunuri, dacă Cumpărătorul comandă mai multe bucăți de bunuri în cadrul unei comenzi, care sunt livrate separat,
5.2.2. ultimul articol sau ultima parte a unei livrări de bunuri constând din mai multe articole sau părți; sau
5.2.3. prima livrare de bunuri în cazul în care contractul prevede livrarea regulată a bunurilor pe o perioadă convenită.
5.3. Retragerea din Contractul de cumpărare trebuie trimisă Vânzătorului în termenul specificat la articolul 5.2 din Termeni și condiții Pentru retragerea din Contractul de cumpărare, Cumpărătorul poate utiliza modelul de formular furnizat de Vânzător, care constituie o anexă la Termeni și condiții. Cumpărătorul poate trimite retragerea din contractul de cumpărare, printre altele, la adresa comercială a vânzătorului sau la adresa de e-mail a vânzătorului odstoupeni@buka.cz. Aici veți găsi un model de formular de retragere.
5.4. În cazul retragerii din Contractul de cumpărare, Contractul de cumpărare va fi anulat de la bun început. Cumpărătorul va returna sau va preda bunurile Vânzătorului fără întârzieri nejustificate, cel târziu în termen de paisprezece (14) zile de la retragere, cu excepția cazului în care Vânzătorul s-a oferit să ridice el însuși bunurile. Termenul prevăzut în teza anterioară este menținut dacă cumpărătorul trimite bunurile înainte de expirarea termenului. 5.4. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, acesta suportă costurile de returnare a bunurilor către vânzător, chiar dacă bunurile nu pot fi returnate prin metoda poștală obișnuită din cauza naturii lor.
5.5. În cazul retragerii din contractul de cumpărare în conformitate cu articolul 5.2 din Termeni și condiții, vânzătorul va returna fondurile primite de la cumpărător în termen de paisprezece (14) zile de la retragerea cumpărătorului din contractul de cumpărare, în același mod în care vânzătorul le-a primit de la cumpărător. Vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a returna prestația furnizată de cumpărător încă de la returnarea bunurilor de către cumpărător sau în alt mod, cu condiția ca cumpărătorul să fie de acord și să nu fie suportate costuri suplimentare de către cumpărător. În cazul în care cumpărătorul se retrage din contract, vânzătorul nu este obligat să returneze cumpărătorului fondurile primite înainte ca vânzătorul să primească bunurile sau ca cumpărătorul să dovedească faptul că a returnat bunurile, luându-se în considerare data cea mai apropiată.
5.6 Vânzătorul are dreptul să compenseze unilateral o cerere de plată pentru deteriorarea bunurilor cu cererea cumpărătorului de rambursare a prețului de cumpărare.
5.7 În cazurile în care cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare în conformitate cu dispozițiile articolului 1829 alineatul (1) din Codul civil, vânzătorul are, de asemenea, dreptul de a se retrage din contractul de cumpărare în orice moment până când cumpărătorul a luat în primire bunurile. În acest caz, vânzătorul rambursează cumpărătorului prețul de cumpărare, fără întârzieri nejustificate, fără nicio întârziere, în numerar în contul desemnat de cumpărător.
5.8. În cazul în care cumpărătorului i se oferă un cadou împreună cu bunurile, contractul de cadou dintre vânzător și cumpărător este încheiat cu condiția ca, în cazul în care cumpărătorul se retrage din contractul de cumpărare, contractul de cadou cu privire la respectivul cadou își încetează efectele, iar cumpărătorul este obligat să returneze vânzătorului cadoul împreună cu bunurile.
6. TRANSPORTUL ȘI LIVRAREA BUNURILOR
6.1 În cazul în care metoda de transport este convenită pe baza unei cereri speciale a Cumpărătorului, Cumpărătorul suportă riscul și orice costuri suplimentare asociate cu această metodă de transport.
6.2 În cazul în care Vânzătorul este obligat, în temeiul Contractului de cumpărare, să livreze bunurile la locul specificat de Cumpărător în Comanda de cumpărare, Cumpărătorul este obligat să preia bunurile la livrare.
6.3 În cazul în care, din motive imputabile Cumpărătorului, este necesară livrarea repetată a bunurilor sau într-un mod diferit de cel specificat în comandă, Cumpărătorul va plăti costurile asociate cu livrarea repetată a bunurilor sau costurile asociate cu o metodă diferită de livrare.
6.4. La primirea bunurilor de la transportator, Cumpărătorul trebuie să verifice integritatea ambalajului bunurilor și, în cazul constatării unor defecte, să notifice imediat transportatorul. În cazul în care se constată că ambalajul este deteriorat, indicând o intruziune neautorizată în expediere, Cumpărătorul poate să nu accepte expedierea de la transportator.
6.5. Alte drepturi și obligații ale părților în transportul mărfurilor pot fi reglementate prin condițiile speciale de livrare ale vânzătorului, dacă acestea sunt emise de vânzător.
7. DREPTURILE CARE DECURG DIN EXECUTAREA DEFECTUOASĂ
7.1 Drepturile și obligațiile părților contractante cu privire la drepturile care decurg din executarea defectuoasă sunt reglementate de reglementările legale relevante cu caracter general obligatoriu (în special dispozițiile secțiunilor 1914-1925, secțiunile 2099-2117 și secțiunile 2161-2174b din Codul civil și Legea nr. 634/1992 Coll. privind protecția consumatorilor, cu modificările ulterioare).
7.2. În cazul în care obiectul achiziției este un obiect mobil corporal care este conectat la conținutul digital sau la serviciul de conținut digital în așa fel încât nu și-ar putea îndeplini funcțiile fără acestea (denumit în continuare "obiect cu caracteristici digitale"), dispozițiile privind răspunderea vânzătorului pentru defecte se aplică și furnizării conținutului digital sau a serviciului de conținut digital, chiar dacă acesta este furnizat de o terță parte. Aceasta nu se aplică în cazul în care din conținutul contractului de vânzare și din natura obiectului reiese clar că acestea sunt furnizate separat.
7.3. Vânzătorul este răspunzător față de cumpărător că bunul este lipsit de defecte la primire. În special, vânzătorul este răspunzător față de cumpărător că articolul:
7.3.1. corespunde descrierii, tipului și cantității convenite, precum și calității, funcționalității, compatibilității, interoperabilității și altor caracteristici convenite,
7.3.2. este adecvat scopului pentru care cumpărătorul îl solicită și pentru care vânzătorul a fost de acord; și
7.3.3. este furnizat cu accesoriile și instrucțiunile de utilizare convenite, inclusiv instrucțiunile de asamblare sau instalare.
7.4. Vânzătorul este răspunzător față de Cumpărător că, în plus față de caracteristicile convenite:
7.4.1. produsul este adecvat scopului pentru care un produs de acest tip este utilizat în mod normal, inclusiv în ceea ce privește drepturile terților, legislația, standardele tehnice sau codurile de conduită ale industriei, dacă nu există standarde tehnice,
7.4.2. produsul corespunde, în ceea ce privește cantitatea, calitatea și alte caracteristici, inclusiv durabilitatea, funcționalitatea, compatibilitatea și siguranța, caracteristicilor obișnuite ale produselor de același tip la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil, inclusiv în lumina declarațiilor publice făcute de vânzător sau de o altă persoană din același lanț contractual, în special prin publicitate sau etichetare, cu excepția cazului în care vânzătorul dovedește că nu a avut cunoștință de aceasta sau că a fost modificată la momentul încheierii contractului de vânzare într-un mod cel puțin comparabil cu cel în care a fost făcută sau că nu ar fi putut influența decizia de cumpărare,
7.4.3. articolul este livrat cu accesorii, inclusiv ambalaj, instrucțiuni de asamblare și alte instrucțiuni de utilizare la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil; și
7.4.4. articolul corespunde din punct de vedere al calității sau al manoperei eșantionului sau mostrei furnizate de vânzător cumpărătorului înainte de încheierea contractului de vânzare.
7.5 Prevederile articolului 7.4 din Termeni și condiții nu se aplică în cazul în care Vânzătorul a informat în mod specific Cumpărătorul înainte de încheierea contractului de vânzare-cumpărare că o caracteristică a articolului diferă, iar Cumpărătorul a fost de acord în mod expres cu acest lucru la încheierea contractului de vânzare-cumpărare.
7.6 Vânzătorul va fi, de asemenea, răspunzător față de Cumpărător pentru orice defect cauzat de asamblarea sau instalarea incorectă care a fost efectuată de către sau sub responsabilitatea Vânzătorului în conformitate cu Contractul de cumpărare. Acest lucru se aplică și în cazul în care asamblarea sau instalarea a fost efectuată de Cumpărător, iar defectul se datorează unei deficiențe în instrucțiunile furnizate de Vânzător sau de furnizorul de conținut digital sau de serviciu de conținut digital, în cazul în care articolul este un articol digital.
7.7. Dacă un defect se manifestă în termen de un an de la primire, se consideră că articolul a fost defect la primire, cu excepția cazului în care natura articolului sau defectul împiedică acest lucru. Acest termen nu curge pentru perioada în care cumpărătorul nu poate utiliza obiectul, dacă a semnalat pe bună dreptate defectul.
7.8. În cazul în care obiectul achiziției este un bun cu proprietăți digitale, vânzătorul se asigură că actualizările convenite ale conținutului digital sau serviciile de conținut digital sunt furnizate cumpărătorului. În plus față de actualizările convenite, vânzătorul se asigură că cumpărătorului îi sunt furnizate actualizările care sunt necesare pentru ca obiectul să își păstreze caracteristicile menționate la articolele 7.3 și 7.4 din Termeni și condiții după acceptare și că cumpărătorul este notificat cu privire la disponibilitatea acestora
7.8.1. pentru o perioadă de doi ani, în cazul în care conținutul digital sau serviciul de conținut digital urmează să fie furnizat în mod continuu pentru o anumită perioadă de timp în temeiul Contractului de cumpărare și, în cazul în care se convine furnizarea pentru o perioadă mai lungă de doi ani, pentru întreaga perioadă de timp,
7.8.2. pentru perioada la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil, în cazul în care conținutul digital sau serviciul de conținut digital urmează să fie furnizat o singură dată în temeiul contractului de vânzare; acest lucru se evaluează în funcție de natura și scopul obiectului, de natura conținutului digital sau a serviciului de conținut digital și ținând seama de circumstanțele existente la momentul încheierii contractului de vânzare și de natura obligației.
7.9 Clauza 7.8 din Termeni și condiții nu se aplică în cazul în care Vânzătorul a notificat în mod expres Cumpărătorul înainte de încheierea Contractului de cumpărare că nu vor fi furnizate actualizări, iar Cumpărătorul a fost de acord în mod expres cu acest lucru la încheierea Contractului de cumpărare.
7.10 În cazul în care Cumpărătorul nu furnizează o actualizare într-un termen rezonabil, Cumpărătorul nu va avea niciun drept care să decurgă dintr-un defect care se datorează exclusiv lipsei furnizării unei actualizări. Acest lucru nu se aplică în cazul în care cumpărătorul nu a fost avertizat cu privire la actualizare sau la consecințele neactualizării sau nu a actualizat sau nu a actualizat corect din cauza unui defect în instrucțiuni. În cazul în care conținutul digital sau serviciul de conținut digital urmează să fie furnizat în mod continuu pentru o anumită perioadă de timp în temeiul Contractului de cumpărare și dacă un defect se manifestă sau apare în perioada de timp menționată la articolele 7.8.1 și 7.8.2 din Termeni și condiții, conținutul digital sau serviciul de conținut digital se consideră a fi furnizat în mod defectuos.
7.11 Cumpărătorul poate reclama un defect care apare pe articol în termen de doi ani de la primire. În cazul în care obiectul achiziției este un articol cu caracteristici digitale și în cazul în care conținutul digital sau serviciul de conținut digital urmează să fie furnizat în mod continuu pentru o anumită perioadă de timp în temeiul contractului de vânzare, cumpărătorul poate reclama un defect care apare sau se manifestă în conținutul digital sau în serviciul de conținut digital în termen de doi ani de la primire. În cazul în care prestația urmează să fie efectuată pentru o perioadă mai mare de doi ani, cumpărătorul are dreptul de a reclama un defect care apare sau se manifestă în perioada respectivă. În cazul în care cumpărătorul a semnalat în mod corect defectul vânzătorului, termenul de semnalare a defectului nu curge pe perioada în care cumpărătorul nu poate utiliza bunurile.
7.12. Acesta poate, la alegerea sa, să ceară livrarea unui bun nou fără defect sau repararea bunului, cu excepția cazului în care metoda aleasă de eliminare a defectului este imposibilă sau disproporționat de costisitoare în comparație cu cealaltă; acest lucru se evaluează în special în funcție de importanța defectului, de valoarea pe care bunul ar avea-o fără defect și de faptul dacă defectul poate fi eliminat prin cealaltă metodă fără dificultăți considerabile pentru cumpărător. Vânzătorul poate refuza remedierea defectului dacă este imposibil sau disproporționat de costisitor să facă acest lucru, ținând seama în special de semnificația defectului și de valoarea pe care lucrul ar fi avut-o fără defect.
7.13. Vânzătorul va îndepărta defectul într-un termen rezonabil după ce acesta a fost semnalat, astfel încât să nu cauzeze cumpărătorului inconveniente semnificative, ținând cont de natura obiectului și de scopul pentru care cumpărătorul a achiziționat obiectul. Vânzătorul preia bunul pe propria sa cheltuială pentru a înlătura defectul. În cazul în care acest lucru necesită demontarea articolului, al cărui montaj a fost efectuat în conformitate cu natura și scopul articolului înainte ca defectul să devină evident, vânzătorul va demonta articolul defect și va monta un articol reparat sau nou sau va plăti costurile aferente.
7.14:
7.14.1. vânzătorul a refuzat să înlăture defectul sau nu l-a înlăturat în conformitate cu articolul 7.13 din Termeni și condiții,
7.14.2. defectul apare în mod repetat,
7.14.3. defectul reprezintă o încălcare materială a contractului de vânzare-cumpărare, sau
7.14.4. este evident din declarația Vânzătorului sau din circumstanțe că defectul nu va fi remediat într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru Cumpărător.
7.15. Dacă defectul este nesemnificativ, Cumpărătorul nu se poate retrage din Contractul de cumpărare (în sensul articolului 7.14 din Termeni și condiții); se va considera că defectul nu este nesemnificativ. În cazul în care Cumpărătorul se retrage din Contractul de cumpărare, Vânzătorul va rambursa Cumpărătorului Prețul de cumpărare fără întârzieri nejustificate după ce Cumpărătorul a primit produsul sau Cumpărătorul dovedește Vânzătorului că a expediat produsul.
7.16. Dacă, totuși, o altă persoană este desemnată să efectueze reparația la sediul vânzătorului sau la un sediu mai apropiat de cumpărător, cumpărătorul va reproșa persoanei desemnate să efectueze reparația.
7.17. Cu excepția cazurilor în care o altă persoană este desemnată să efectueze reparația, vânzătorul este obligat să accepte reclamația la orice unitate în care acceptarea reclamației este posibilă în ceea ce privește gama de produse vândute sau de servicii furnizate, sau chiar la sediul său social. Vânzătorul este obligat să emită o confirmare scrisă către cumpărător atunci când cumpărătorul depune reclamația, indicând data la care cumpărătorul a depus reclamația, care este conținutul acesteia, ce metodă de soluționare a reclamației solicită cumpărătorul și datele de contact ale cumpărătorului în scopul furnizării de informații privind soluționarea reclamației. Această obligație se aplică și altor persoane desemnate să efectueze reparația.
7.18. Revendicarea, inclusiv eliminarea defectului, trebuie să fie soluționată, iar Cumpărătorul trebuie să fie informat cu privire la aceasta în termen de treizeci (30) de zile de la data revendicării, cu excepția cazului în care Vânzătorul și Cumpărătorul convin asupra unei perioade mai lungi. În cazul în care obiectul angajamentului este furnizarea de conținut digital, inclusiv conținut digital livrat pe un suport material, sau un serviciu de conținut digital, reclamația trebuie soluționată într-un termen rezonabil, ținând seama de natura conținutului digital sau a serviciului de conținut digital și de scopul pentru care cumpărătorul l-a solicitat.
7.19. După expirarea termenului prevăzut la articolul 7.18 din Termeni și condiții, Cumpărătorul se poate retrage din Contractul de cumpărare sau poate solicita o reducere rezonabilă.
7.20. Vânzătorul este obligat să elibereze cumpărătorului o confirmare a datei și a modalității de soluționare a reclamației, inclusiv confirmarea reparației, și a duratei reclamației sau o justificare scrisă pentru respingerea reclamației. Această obligație se aplică și altor persoane desemnate să efectueze reparația.
7.21. Cumpărătorul își poate exercita în mod specific drepturile în temeiul răspunderii pentru defectele bunurilor personal la Ke Stírce 338/51, 18200, Praga 8, prin telefon la +420222521251 sau prin e-mail la adreseeshop@buka.cz.
7.22. Cu toate acestea, în cazul în care cumpărătorul nu își exercită dreptul la despăgubire în termen de o lună de la expirarea perioadei în care defectul trebuie semnalat, instanța nu acordă dreptul în cazul în care vânzătorul susține că dreptul la despăgubire nu a fost exercitat la timp.
7.23. Alte drepturi și obligații ale părților referitoare la răspunderea vânzătorului pentru defecte pot fi reglementate prin procedura de reclamații a vânzătorului.
7.24.
8. ALTE DREPTURI ȘI OBLIGAȚII ALE PĂRȚILOR
8.1 Cumpărătorul dobândește dreptul de proprietate asupra bunurilor la plata integrală a prețului de achiziție al bunurilor.
8.2 Vânzătorul nu este legat de niciun cod de conduită în raport cu Cumpărătorul în sensul articolului 1826 alineatul (1) litera (e) din Codul civil.
8.3 Reclamațiile consumatorilor sunt gestionate de către Vânzător prin e-mail. Reclamațiile pot fi trimise la adresa electronică a Vânzătorului. Vânzătorul trimite la adresa electronică a Cumpărătorului informații cu privire la gestionarea reclamației Cumpărătorului. Vânzătorul nu stabilește alte reguli pentru gestionarea reclamațiilor.
8.4 Autoritatea Cehă de Inspecție Comercială, cu sediul social la Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, ID nr.: 000 20 869, adresa de internet: https://adr.coi.cz/cs, este competentă pentru soluționarea extrajudiciară a litigiilor de consum care decurg din contractul de cumpărare. Platforma online de soluționare a litigiilor situată la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr poate fi utilizată pentru soluționarea litigiilor dintre vânzător și cumpărător în temeiul contractului de cumpărare.
8.5 Centrul European al Consumatorilor din Republica Cehă, situat la adresa Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adresa de internet: http://www.evropskyspotrebitel.cz este punctul de contact în temeiul Regulamentului (UE) nr. 524/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 21 mai 2013 privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE (Regulamentul privind soluționarea online a litigiilor în materie de consum).
8.6 Vânzătorul este autorizat să vândă bunuri pe baza unei licențe comerciale. Controlul comercial este efectuat în domeniul său de competență de către autoritatea comercială competentă. Supravegherea protecției datelor cu caracter personal este exercitată de Oficiul pentru protecția datelor cu caracter personal. Autoritatea cehă de inspecție comercială supraveghează, printre altele, respectarea Legii nr. 634/1992 Coll. privind protecția consumatorilor, astfel cum a fost modificată.
8.7. Cumpărătorul își asumă prin prezenta riscul de schimbare a circumstanțelor în sensul articolului 1765 alineatul (2) din Codul civil.
9. PROTECȚIA DATELOR
9.1.Vânzătorul își va îndeplini obligația de informare față de Cumpărător în sensul articolului 13 din Regulamentul 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor) (denumit în continuare "GDPR") referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului în scopul executării Contractului de cumpărare, în scopul negocierilor privind Contractul de cumpărare și în scopul executării obligațiilor de drept public ale Vânzătorului prin intermediul unui document separat.
10. TRIMITEREA DE COMUNICĂRI COMERCIALE ȘI STOCAREA DE MODULE COOKIE
10.1 Cumpărătorul consimte la trimiterea de informații referitoare la bunurile, serviciile sau activitatea Vânzătorului la adresa electronică a Cumpărătorului și, de asemenea, consimte la trimiterea de comunicări comerciale de către Vânzător la adresa electronică a Cumpărătorului. Vânzătorul își îndeplinește obligația de informare față de Cumpărător în sensul articolului 13 din Regulamentul GDPR referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal ale Cumpărătorului în scopul trimiterii de comunicări comerciale prin intermediul unui document separat.
10.2 Cumpărătorul este de acord cu stocarea de cookie-uri pe computerul său. În cazul în care achiziția de pe site-ul web poate fi efectuată și obligațiile vânzătorului în temeiul contractului de cumpărare pot fi îndeplinite fără stocarea de module cookie pe computerul cumpărătorului, cumpărătorul poate retrage în orice moment consimțământul în conformitate cu fraza anterioară.
11. SUBMISIE
11.1 Cumpărătorul poate fi citat la adresa sa electronică.
12. DISPOZIȚII FINALE
12.1 În cazul în care relația stabilită prin Contractul de cumpărare conține un element internațional (străin), părțile convin ca relația să fie reglementată de legislația cehă. Prin alegerea legii în conformitate cu propoziția anterioară, cumpărătorul, care este un consumator, nu este privat de protecția oferită de dispozițiile ordinii juridice la care nu se poate deroga prin contract și care s-ar aplica în absența alegerii legii în conformitate cu dispozițiile articolului 6 alineatul (1) din Regulamentul (CE) nr. 593/2008 al Parlamentului European și al Consiliului din 17 iunie 2008 privind legea aplicabilă obligațiilor contractuale (Roma I).
12.2 În cazul în care o dispoziție din Termeni și condiții este sau devine invalidă sau ineficace, dispoziția invalidă va fi înlocuită cu o dispoziție al cărei înțeles este cât mai apropiat posibil de cel al dispoziției invalidate. Invaliditatea sau ineficacitatea unei dispoziții nu afectează validitatea celorlalte dispoziții. 12.2. Modificările și completările la contractul de vânzare sau la termeni și condiții se fac în scris.
12.3 Contractul de vânzare-cumpărare, inclusiv termenii și condițiile, este arhivat de vânzător în format electronic și nu este accesibil.
12.4 Un model de formular pentru retragerea din Contractul de cumpărare este atașat la Termeni și condiții.
12.5 Datele de contact ale Vânzătorului:
Pentru clienții site-ului (e-shop) din CZ, SK, HU, RO, PL, DE, AT, ES, FR, IE: Mutiara Pearl s.r.o., Ke Stírce 338/51, 182 00, Praga 8, adresa de e-mail: support@bukajewelry.com, telefon: +420 222 521 250.
Pentru clienții magazinului de cărămidă și mortar din Praga: Buka Jewelry, s.r.o., Ke Stírce 338/51, 182 00, Praga 8, adresa de e-mail: eshop@buka.cz, telefon: +420 222 521 250.
Praga, 01. 06. 2025
Discuție